Follow @thailandgekclub

Chaos in Bangkok Chinatown 2009

Zondag 18 januari.
Wat is het leven zwaar.
Wij ( Wilma & Rob ) hebben vannacht nog gewerkt, en kwamen rond de klok van 06.00hr thuis.Normaal gesproken ga je dan snel je bedje opzoeken.

Nu waren we juist blij dat we niet naar bed gingen
De reden: We gaan naar Thailand.
Nog een paar kleine spulletjes inpakken, en nog een laatste Senseo koffie gedronken.We werden opgehaald door onze schoonzoon Hendrik. Hendrik onze schoonzoon bracht ons naar Schiphol Airport.

EVA AIR - BR 76 SUN 18 JAN
AMSTERDAM 12.35 hr
BANGKOK
0515 SUVARNABHUMI 19 JAN
BOEING 777-300ER - SEATS
25H/25K

Schiphol: Eerst nog eventjes chillen in Café Amsterdam pal naast Restaurant in de Bonte Koe.Een eetcafé,waar wij onder het genot van een drankje, een krantje lazen, de laatste telefoontjes voerden.
See Buy Fly winkelen waren we ook redelijk snel klaar mee.Wat leesvoer, cosmetica en geen DRUM shag, ik ben alweer meer dan een jaar rookvrij (soms nog moeilijk)We hebben het nog kort over onze plannen: We willen weer in een Thaise tempel slapen.

En we bespraken nog onze stomme fout.We hadden aan VanVerre doorgegeven dat we met het vliegtuig en trein gingen naar het zuiden van Thailand. Maar met onze stomme kop, hadden we de maand februari door gegeven i.p.v januari. Hier kwamen we pas 1 1/2 week voor vertrek achter.
Door het snelle ingrijpen van Nancy Tjoa van Vanverre, is alles toch nog op tijd goed gekomen. Nancy kan bij ons niet meer stuk! Hieronder een gedeelte wat ze ons kort voor vertrek mailde:

Beste Wilma en Rob.
Het is gelukt!Vanochtend heb ik een bericht gekregen van onze agent in Thailand. Zij hebben mij kunnen bevestigen dat zij alles hebben kunnen omzetten naar 20 t/m 23 januari. Echter de treinreis op 20 januari met vertrek om 19.30 uur is volgeboekt. Wij hebben nu ticket voor u gekocht voor de trein die eerder vertrekt.Deze trein vertrekt rond 17.05 uur vanuit Bangkok en zal de volgende dag rond 04.05 uur aankomen in Surat Thani. Ik ga er vanuit dat dit geen probleem voor jullie is.
We geven een Tamboon feest voor arme kinderen in Ngao, deze keer met het Winny the Pooh thema. Wilma gaat verkleed als de beste vriend van Winnie rond lopen, je kan hem vast wel.....tijgertje.........

We gaan vanuit het Station Wong Wian Yai met de trein naar Mahachai.
Met de nacht trein naar Khao Sok Nationaal Park, overnachten in een tent, en terug vliegen naar Bangkok.

Tussen door nog eventjes naar de tandarts in het Bangkok hospital.
We hebben al van te voren afspraken gemaakt met Kate, haar volledige naam is iets moeilijker:

Dr.Kasree Chiewcharnvalijkit D.D.S., M.Sc.
Bangkok Hospital Medical Center
2 soi Soonvijai 7, New Petchaburi Rd.,
Bangkok 10310, Thailand
Ze mailde direct terug, dit stond er o.a:
How are you? It's good to know that you are coming back for your dental work.
Aren't you the one with the creative chinese new year outfit last year?
I think I could still remember.

Oftewel.... we hebben een heerlijk druk progamma.
We gaan aan boord van Eva Air, en nemen plaats op onze riante zitplaatsen.
THAI TIME

Chaos in ChinatownDe twee hoofdstraten zijn met elkaar verbonden door nauwe steegjes waar dagelijks een enorme mensenmassa door schuifelt.

Wat een fantastische chaos. Fruit, groenten, noedels in alle soorten en maten, verse en gedroogde vis, kruiden. De potten en pannen in de gaarkeukens pruttelen en dampen.
Het kost niks en het is lekker.In de restaurants van เยาวราช Thanon Yaowarat staan haaienvinnensoep, vogelnestjes en geroosterde eend dagelijks op het menu.

De straat wordt ook de goudstraat genoemd, omdat de winkels er uitpuilen van de sieraden.Je zal moeten zoeken, maar is een Tesco-Lotus midden in de Yaowarat straat, kijk naar een klein uithangbord in de lucht, de ingang zit er vlaknaast, en al sta je er voor, het is onherkenbaar.In het zelfde pand zitten diverse massage salons, hier kan je terecht voor de vermoeide voetjes.
Op de bovenste (1e) etage zit een heerlijk en zeer goedkoop restaurant.

Chinaroom:
Ons China Town hotel, ligt recht tegenover het Shanghai Inn hotel, waar we in 2008 zijn geweest.Onder dit Shanghai Inn zit een Tops supermarkt, en er staan 2 pin ATM automaten.Het China Town hotel hebben we geboekt voor:
First Booking (Check In Date Jan 18-20,2009 Total 2 nights)Room :
China Room included breakfast.
Second Booking (Check In Date Jan 23-27,2009 Total 4 nights)Room :
Third Booking (Check In Date Jan 31,2009 to Feb 1,2009 Total 1 night)Room : Empire Room included breakfast.

Onze reden dat we weer in Chinatown logeren: Waar beter Chinees Nieuwjaar te vieren dan in het hart van Chinatown in Bangkok. Dit jaar op 26 en 27 januari en een spektakel worden met kleurrijke traditionele optochten, veel muziek, dans, draken en lekker eten.Veel speelt zich af in en rond de hoofdstraat, Yaowarat Road.En prinses Sirindhorn komt hier tijdens het Chinees nieuwjaar.